Když se řekne slovo maintenance nabízí se říci také české slovo podpora, údržba, nebo záruka. Všichni tak nějak tuší, o co jde, ale jaký benefit vlastně tato služba přináší v každodenním životě zákazníka a uživatele? V čem je tak úžasné udržovat skener pod maintenance a jak vám to šetří čas a peníze?
Maintenance se dá rozdělit do tří základních částí
Záruka
Na rozdíl od soukromého sektoru, který se řídí občanským zákoníkem, se ten business liší v tom, že záruka na zařízení se řeší formou smluvních podmínek, a není automaticky daná. Skenery Creaform jsou pořizovány vždy s prvním rokem záruky a další roky se již řeší individuálně dle potřeb zákazníků.
Zpravidla platí rovnice, že čím uživatelsky přívětivější skener, tím technicky složitější celé řešení bývá. U skenerů firmy Creaform tomu není jinak. Všechny skenery jsou doslova “nabušeny” nejnovějšími technologiemi, elektronikou a přesnou optikou. Pokud se objeví nějaký zádrhel, Creaform vždy řeší opravy, nebo rovnou výměny zařízení zdarma v rámci maintenance. Pro klid zákazníků i samotných operátorů je dobré vědět, že je o ně vždy profesionálně postaráno. V případě, že je zákazník pod platnou maintenance má v takových případech navíc nejvyšší prioritu a Creaform vše řeší s maximální rychlostí.
Aktualizace
V dnešním světě technologií a IT dochází prakticky k neustálému vývoji obou odvětví. Rychlejší a výkonnější počítače umožňují vyvíjet rychlejší a přesnější technologie, a naopak. Potřeba dokonalejších technologií tlačí IT k vývoji rychlejších čipů a větších a rychlejších paměťových médií.
V tomto světě je důležité udržovat také softwarovou část zařízení aktuální tak, aby bylo možno využít nabídnutý hardwarový potenciál. Není to ale jen tato stránka věci, která tlačí vývojáře do vytváření nových verzí. Jsou to především nové možnosti a potřeby průmyslu. Reverzní inženýrství potřebuje nové nástroje pro maximální urychlení tvorby parametrických CAD modelů pro výrobu. V inspekci jsou to požadavky odběratelů na měrové protokoly. Stále častěji se u kontroly kvality střetávají uživatelé s problematikou geometrických tolerancí, trendových analýz a podobně. Již nestačí barevná mapa odchylek a pár anotací, ale jsou požadavky na přesnou a detailní analýzu výrobků. Na to vše musí vývojáři reagovat a implementovat do nových verzí. Trend je nekompromisní a aktualizace pomáhají udržet tempo s poptávkou a potřebami dnešního průmyslu.
Technická podpora + kalibrace
S určitou nadsázkou se dá říci, že se jedná o jednu z nejdůležitějších částí maintenance. V ideálním světě vše funguje, jak má, zařízení produkuje stovky skenů, programy běží a CAD modely, nebo měrové protokoly padají jeden za druhým, technická podpora tiše bdí a vše z povzdáli sleduje.
V reálném světě funguje technická podpora jako záloha pro případ, že se do ideálního světa vloudí nějaká neznámá, dotaz, nebo jakýkoliv nečekaný problém. V České republice, a tedy v našem světě, máme technické podpory hned dvě.
Základní technická podpora přichází přímo od výrobce. Tam jsou schopni řešit ty zásadní věci, na které má práva a možnosti jen samotný výrobce. Komunikace probíhá ve všech uznávaných světových jazycích, kromě češtiny. 😊
Druhá podpora je poskytována našim technikem SolidVision zde v Čechách. Řeší s vámi každodenní dotazy, pomáhá s nastavením, když jste něco zapomněli, provede Vás parametry, pokud si s nimi nevíte rady a na dálku poradí, pokud se Vám vyskytne nějaký zádrhel. Zařizuje s Vámi průběh kalibrace u výrobce včetně dopravy, aktualizace programů včetně licencí. Řeší Vaše potřeby příslušenství a reklamace v případě, že něco nefunguje. V neposlední řadě je vyjednávačem a prostředníkem mezi Vámi a technickou podporou výrobce. S naší technickou podporou řešíte vše v češtině, komunikaci v angličtině zajišťujeme za vás.
Kalibrace
Certifikace ISO17025 je novým standardem u Creaform skenerů a jejich kalibračních laboratoří. Doporučení výrobce je provádět kalibraci jednou ročně. Každá kalibrace je certifikována kalibračním certifikátem na přesnost a spolehlivost zařízení. Doporučení výrobce je jedna věc, interní nastavení každého zákazníka je věc druhá. Jsou zákazníci, kteří kalibrují každý rok, jelikož to vyžadují pravidelné audity, jiní kalibrují každé 2 roky, někdo každé 3roky, skutečně se jedná o individuální nastavení jednotlivých firem.
Každá maintenance vždy obsahuje jednu kalibraci zdarma a záleží na zákaznících, zda tuto možnost využijí, nebo ne.
Jak vidno maintenance není jen záruka na zařízení, ale jedná se skutečně o komplexní balíček služeb, které spolu s výrobcem poskytujeme našim zákazníkům v oboru 3D skenování. Pohodlí a jistota, že se o vás někdo v případě potřeby postará je to, co každý zákazník spolu s maintenance získává.